Cum ar putea arăta școala și meditațiile în era inteligenței artificiale? Las câteva scenarii, dar cel mai important este că AI nu va înlocui profesorii, ci îi va ajuta sau le va da bătăi de cap în funcție de cum îi sprijinim tot noi, oamenii din jurul lor. 🙂
Temele și copiatul:
➡️ Profesorii nu se vor mai teme că elevii au folosit instrumente AI pentru teme, ci vor asuma asta. De aceea, își vor adapta așteptările. Un exemplu simplu: adolescentul va folosi acasă AI pentru a face un eseu despre Revoluția Pașoptistă, dar evaluarea la clasă se va face cu întrebări critice, de reflecție: “A fost un succes sau un eșec Revoluția Pașoptistă? Cum i-am compara pe pașoptiști cu politicienii din prezent?”. Un exemplu ceva mai complex: Un documentar (din video, imagini și text) despre un personaj pornind de la citatele alese de profesor din roman. Aș alege citate mai dificile, care să-i oblige puști să caute contextul, deci chiar să citească. 😀
Integrarea unui asistent AI în școli:
➡️ Guvernele și autoritățile locale vor ajuta profesorii să integreze AI-ul în activitatea lor. Le vor oferi un profesor-asistent virtual antrenat cu date din curriculumul disciplinei pe care o predau. Asistentul va veni cu idei de lecții, va oferi feedback personalizat pentru lucrările scrise sau alte proiecte ale copiilor etc. Dar totul va trece prin filtrul profesorului.
Tutori virtuali vs meditații în prezența fizică a profesorilor:
➡️ Mulți dintre părinți vor dori să înlocuiască profesorii meditatori cu un tutore virtual pentru că va fi mai ieftin. De ce să plătesc cel puțin 200 de euro/lunar pentru meditații la Matematică și Fizică când pentru aceiași bani pot să am un prof AI, antrenat la toate disciplinele, disponibil non-stop?
➡️ Meditațiile în prezența fizică a profesorilor vor fi mai degrabă pentru copiii din familiile bogate, care vor să studieze în profunzime un domeniu, sunt olimpici etc.
Mai puțină birocrație:
➡️ Profesorii vor beneficia de un chatbot care să se ocupe de toată munca birocratică de raportări nesfârșite. Astfel, aceștia vor avea mai mult timp să-și pregătească lecțiile și să crească calitatea învățării.
Mediile defavorizate:
➡️ Copiii din mediile sărace vor avea părinți care nu-și vor permite un meditator AI și nici nu vor avea skill-uri pentru a-i îndruma în sensul cel mai basic. Riscă să fie lăsați în urmă de avansul tehnologic.
Orientarea educațională și de carieră:
➡️ Diriginții și consilierii școlari (foarte puțini și supraîncărcați) vor dispune de un chatbot care să-i sprijine în orientarea elevilor către o facultate sau un domeniu de muncă. Vor putea atașa, anonimizat, portofoliul educațional al elevului (urmărește întregul său de când începe școala și până termină). Apoi, profesorii vor primi sugestii personalizate pentru adolescent pe care le vor analiza înainte de a avea o discuție cu acesta. Așa mai scădem și din procentul masiv de tineri care abandonează facultatea în primul an, NEETS etc.
Sunt curioasă să aflu alte păreri, mai ales de la profesori, părinți, tineri sau adulți care folosesc AI-ul în scop educațional sau intenționează.